top of page
חיפוש

הפרעות במערכת העיכול

עודכן: 4 באפר׳ 2019

מערכת העיכול היא אחת מהמערכות החשובות ביותר בגופנו. תפקידה הוא לקלוט את המזון, לפרקו, לאפשר את ספיגתו אל מחזור הדם לצורך הפקת אנרגיה ובנייה, ולפלוט את פסולת המזון שאינה דרושה לגוף בצורת צואה. ישנם לא מעט מצבים ו/או מחלות הפוגעים בתפקודה התקין של מערכת העיכול ויכולים להוביל לחסרים תזונתיים ולפגיעה באיכות החיים, ביניהם: עצירות, גזים, צרבות, מחלות מעי דלקתיות (קרוהן וקוליטיס), חסימת מעיים ועוד.   


ידוע כי למזון השפעה ברורה על פעילותה של מערכת העיכול. ישנם מזונות היכולים לסייע ולשפר סימפטומים לא נעימים ומנגד כאלו שידועים כמגבירים את הסיכוי לאי נוחות והפרעות במערכת העיכול. הטיפול במקרים רבים הוא מאוד אינדיבידואלי ושונה מאדם לאדם, ונדרשת עבודה משותפת של המטופל מול איש המקצוע שמכוון ומלווה את התהליך.                                                              




                                  

בייעוץ התזונתי אנו בונים תפריט מאוזן ומגוון המתאים לבעיה הספציפית במערכת העיכול, כשהמטרה היא לשפר את הסטטוס התזונתי של המטופל ולאפשר לו איכות חיים טובה יותר. במידת הצורך, אנו ממליצים גם על שילוב של תוספי תזונה רלוונטיים על מנת לסייע בתהליך ו/או להשלים חסרים שקיימים.  

             

הייעוץ התזונתי מיועד לסובלים מ: שלשולים, נפיחות וגזים, עצירות, הקאות, צרבות, תסמונת המעי הרגיז (IBD), רפלוקס, קרוהן, אולצרטיב קוליטיס (UC), דיורטיקוליטיס/ דיורטיקולוזיס, חסימת מעיים, כבד שומני, שחמת (צירוזיס), פנקריאטיטיס (דלקת בלבלב), דלקת/ חסימה בכיס מרה, דלקת/ חסימה בדרכי מרה.

134937.png
bottom of page