top of page
חיפוש

. מחלות כרוניות

עודכן: 27 בינו׳ 2019

תזונה נכונה ואורח חיים בריא הם בעלי תפקיד מכריע במניעה וטיפול של מחלות כרוניות שונות: מחלות לב וכלי דם הן שם כולל למס' מצבים רפואיים כגון התקף לב ושבץ מוחי, הנגרמים כתוצאה מהפסקת זרימת הדם ללב או למוח.


מחלות אלו מהוות את גורם התחלואה והמוות מס' 1 בעולם המערבי והגורם העיקרי להן הוא טרשת עורקים (ירידה בגמישות, היצרות ואף סתימה של עורקי הדם). שני גורמים מרכזיים להתפתחות טרשת העורקים הם עליה ברמות שומני הדם (כולסטרול וטריגליצרידים) ויתר לחץ דם. שני אלו מושפעים מאוד מהמזון שאנו אוכלים ולכן הייעוץ התזונתי מהווה חלק בלתי נפרד מהטיפול במחלה. ע"י תזונה נכונה, ביצוע פעילות גופנית ומעקב תזונתי צמוד, ניתן לעכב ואף למנוע את תהליך הסתיידות והיצרות העורקים, להוריד את רמות השומנים בדם ולהפחית את לחץ הדם.

סוכרת הינה מחלה מטבולית המוגדרת כמצב של חוסר איזון ברמת הסוכר בדם, הנגרם בשל חסר מלא או חלקי של הורמון האינסולין. ניתן לחלק את המחלה לשלושה סוגים עיקריים: א. סוכרת התלויה באינסולין – סוכרת סוג 1                                                                                                 ב. סוכרת שאינה תלויה באינסולין – סוכרת  סוג 2

ג. סוכרת הריון – יכולה להופיע במהלך ההיריון



סוכרת היא בין המחלות הנפוצות ביותר בעולם ושכיחותה עולה בהתמדה משנה לשנה. לפי נתונים מהמועצה הלאומית לסוכרת עולה כי בישראל חיים היום כחצי מיליון בני אדם סוכרתיים ועוד כחצי מיליון ישראלים נמצאים במצב של סוכרת סמויה. במקרים בהם המחלה אינה מאוזנת, יכולים להתחיל ולהתפתח סיבוכים שונים הכוללים פגיעה בעיניים, מחלות כליה, מחלות לב, קטיעת איברים ועוד.


בבד עם נתונים מדאיגים אלו, חשוב להבין כי בעוד שישנן מחלות שאינן תלויות באורח חיים ונשענות בעיקר על התערבות רפואית, סוכרת הינה מחלה אותה ניתן למנוע ו/או להפחית למינימום את סיבוכיה ע"י הקפדה על תפריט מותאם השומר על איזון רמות הסוכר בדם. במהלך השנים צברנו ניסיון רב במתן ייעוץ תזונתי שמטרתו מניעה וטיפול במחלות כרוניות מסוגים אלו. בייעוץ אנו בונים תוכנית מותאמת אישית על מנת להביא לשינוי בדפוסי האכילה שלך בשילוב עם פעילות גופנית מתאימה.

134937.png
bottom of page