top of page
חיפוש

תזונה בהריון ולאחר לידה

לתזונה נכונה בהריון חשיבות מכרעת עבור התפתחות העובר, בריאות האישה והכנת הגוף לתקופת ההנקה. בהריון האם היא המקור הבלעדי שמספק לעובר את רכיבי התזונה שבונים את גופו וקריטיים להתפתחותו, ועל כן חשוב שתקפיד על צריכת מזון בריא ומספק. ישנם מאכלים שמומלצים במיוחד, בעוד שממאכלים אחרים יש להימנע או שמומלץ לצרוך מהם בהגבלה.




חסרים תזונתיים כגון חסר בוויטמין B12, ברזל, חומצה פולית, סידן, ויטמין D ועוד שכיחים מאוד במהלך ההיריון. בייעוץ התזונתי אנו מתאימים את התפריט לאישה ההרה, כך שהוא יהיה מאוזן ומגוון ויספק לגופה את כל רכיבי התזונה החיוניים לו. במידת הצורך אנו ממליצים על נטילת תוספי תזונה, בהתבסס על תוצאות בדיקות הדם של האישה.

מה לגבי משקל האישה? נשים הרות רבות מוטרדות מאוד מסוגיית העלייה במשקל וצורת הגוף המשתנה. השאלות "כמה אני אעלה במשקל בהריון?" ו- "עם כמה קילוגרמים מיותרים אשאר אחרי הלידה?" מעסיקות כמעט כל אישה בהריון. עלייה לא מבוקרת במשקל עשויה להגביר תופעות לא רצויות כגון צרבת, עייפות, הופעת ורידים ברגליים וקוצר נשימה. כמו כן, עלייה מופרזת עלולה להגביר את הסיכון לסיבוכי הריון- יתר לחץ דם, סוכרת הריון ורעלת הריון. מצד שני, עלייה מועטה מדי במשקל בהריון עלולה לגרום למשקל נמוך מדי של היילוד, דבר שיכול להביא לבעיות בהתפתחותו, ואף להוות סכנה לבריאותו בטווח הארוך. על מנת לוודא כי העלייה במשקל נמצאת בטווח התקין ובקצב הרצוי, מומלץ להיות במעקב ובמסגרת מקצועית.

ומה עם התופעות הלא נעימות אותן חוות נשים רבות במהלך ההיריון? בחילות, הקאות, עצירות, צרבות וכד'? גם בעניין זה הכוונה מקצועית והדרכה תזונתית יכולות לסייע ולהקל על הופעת וחומרת התסמינים.  


תזונה נכונה לאחר הלידה חשובה מאוד אף היא. על נשים מניקות להקפיד על צריכת מזון איכותי ועשיר שיוכל לתמוך בגופן בתקופת ההנקה. בפעולת ההנקה עולה ההוצאה האנרגטית של האישה ויש לוודא שהיא אוכלת עפ"י תפריט מאוזן המותאם לה באופן אישי.                                                                          

גם בנושא של ירידה במשקל לאחר לידה, לתזונה יש תפקיד מכריע. נשים רבות לא מצליחות לחזור למשקלן טרם כניסתן להיריון, דבר שמוביל לתסכול רב. כניסה למסגרת של אכילה מסודרת, תוך ליווי אישי ותמיכה, בשילוב עם ביצוע פעילות גופנית מותאמת ומתונה, מביאים לתוצאות מוצלחות.  



134937.png
bottom of page