top of page
חיפוש

תזונה נבונה ואורח חיים בריא

המושגים "תזונה נבונה", "אורח חיים בריא" ו"הקניית הרגלי אכילה נכונים" מוכרים לרובינו. לעיתים הביטויים האלו נשמעים לנו כמעין "סיסמא" או אמירה מופשטת ללא כל בסיס איתני, אך חשוב שנבין שאין כך הדבר.

בעידן המודרני, בחברת השפע בה אנו חיים, אכילה קיומית- כלומר אכילה מתוך רעב, הפכה לנדירה הרבה יותר ומרבית האכילה שלנו היא אכילה מהראש ולא מהבטן, או במילים אחרות- אכילה רגשית. זוהי אכילה שמונעת מתוך רגש כגון דכדוך, שמחה, עצבנות ועוד ועוד. בייעוץ התזונתי אנו שמים דגש על הפן המנטלי לא פחות מהפן הפיזי ומנסים להחזיר את הגוף לאכילה נכונה יותר. אנחנו לומדים כיצד להקשיב לגוף שלנו ולהתחבר לתחושות הרעב והשובע הטבעיות שלנו, כך שנהיה קודם כל שבעים בבטן וכך נפחית למינימום את המקום של האוכל כפיצוי.



זאת ועוד, בחיי היום יום העמוסים שלנו, רבים מאיתנו לא שמים מספיק דגש על אכילה מסודרת שהיא נכונה ומאוזנת לגופינו. אנחנו עסוקים בעבודה, בטיפול הילדים, בעבודות הבית ועוד ועוד עד שלעיתים אנו שוכחים את הדבר החשוב ביותר- הבריאות שלנו. במפגשים התזונתיים אנחנו לומדים על העקרונות הבסיסיים של תזונה נכונה ועל הדרכים לסגל לעצמינו הרגלי אכילה בריאים וטובים יותר. כיצד לנהל סדר יום שיהיה נכון ובריא לנו? מדוע חשוב שהארוחה תהיה מאוזנת וכיצד עושים זאת? האם ארוחת הבוקר היא אכן הארוחה החשובה ביותר ביום? ומה עם שתייה? על שאלות אלו ועוד רבות אחרות נענה במהלך המפגשים.

גם פעילות גופנית היא כמובן חלק בלתי נפרד מההגדרה של אורח חיים בריא. במסגרת הייעוצים, נבין יחד איזו פעילות גופנית הכי מתאימה עבור כל אחד ואחת מכם, כזו שתהיה מהנה עבורכם ושתוכלו להתמיד בה לאורך זמן. ומי שלא אוהב לבצע פעילות גופנית? או שפשוט לא מצליח למצוא את הזמן? לבצע פעילות גופנית אינו אומר בהכרח להירשם לחדר הכושר, אלא להיות גם פעיל יותר במהלך היומיום ובמפגשים שלנו נלמד כיצד לעשות זאת ביתר קלות.


נדגיש כי כל אדם מנהל סדר יום שונה מחברו ולכן הייעוץ הינו אישי ומותאם לכל אחד ואחת. יחד, משבוע לשבוע, נמצא את הפתרו המתאים ביותר עבורך, שיוביל אותך לחיים בריאים ופעילים יותר לאורך זמן.

134937.png
bottom of page