top of page
חיפוש

תזונת ספורט

תזונת ספורט הוא תחום התמחות המתייחס לפן התזונתי של העוסקים בפעילות גופנית- חובבנית ו/או תחרותית. שיפור הכושר הגופני, ירידה באחוזי השומן, חיטוב הגוף ושיפור התחושה העצמית מושגים בצורה האופטימאלית ביותר ע"י השילוב הנכון של פעילות גופנית עם תזונה מתאימה.


לפעילות גופנית יתרונות רבים:

- שיפור בתפקוד מערכת הלב, כלי הדם והנשימה- זרימת דם טובה יותר; שיפור פרופיל השומנים בדם; הפחתת לחץ דם, תפקודי ריאה טובים יותר

- תרומה לבריאות הכללית- זירוז קצב חילוף החומרים הבסיסי; הגדלת ההוצאה הקלורית היומית (תורם לירידה במשקל); שינוי הרכב הגוף (העלאת מסת שריר, הורדת מסת שומן ועלייה בצפיפות העצם); חיזוק מערכת החיסון; הקטנת הסיכוי ללקות במחלות שונות (כגון סוכרת, סוגי סרטן מסוימים ועוד)

- שיפור בהיבט הנפשי- הפחתת מתח נפשי; עלייה בביטחון העצמי; שיפור במצב רוח



במהלך האימון הגופני ישנו "הרס" של השריר, המורכב בעיקר מחלבונים, ומרבית האנרגיה המנוצלת מגיעה מפחמימות. על מנת שהאימון יהיה אפקטיבי ונראה שיפור ביכולת הגופנית לאורך זמן, חשוב מאוד להקפיד לאכול כמו שצריך ולספק לגוף את רכיבי תזונה אלו. אם לא נשכיל לעשות זאת, השיפור ביכולת הגופנית עלול לקחת זמן רב יותר, אם בכלל, זמן ההתאוששות מהאימון יהיה ארוך יותר, תתחיל להצטבר עייפות ולבסוף יתחילו להופיע פציעות טורדניות.


לכן, חשוב לדעת אילו מזונות מומלץ לאכול, כמה זמן לפני ואחרי האימון כדאי לאכול ומהן הכמויות המומלצות בהתאם למשך האימון וסוג הפעילות.  

  

מטרת הייעוץ התזונתי היא להקנות לך ידע, הדרכה וליווי שיביאו אותך למקסם את תוצאות האימון. הייעוץ הינו אישי ומותאם לכל אחד ואחת בהתאם לגיל, המין, הכושר הגופני והמצב הבריאותי. במידת הצורך, הייעוץ כולל גם שילוב של תוספי תזונה כגון אבקות חלבון, קריאטין וכד' בתפריט היומי.

134937.png
bottom of page