top of page
חיפוש

תזונת ילדים ונוער

שכיחות בעיית ההשמנה בקרב ילדים הולכת ועולה בכל העולם, והיום השמנה בגיל הילדות נחשבת למגיפה במדינות רבות. במחקר שכלל 11 מדינות מערביות, ישראל מדורגת במקום ה- 3 בשכיחות השמנת בני נוער, כאשר שיעור המתבגרים השמנים בארץ עומד על 5.7%.

השמנת ילדים ובני נוער אינה בעיה אסטטית בלבד. טרשת עורקים, סוכרת, כבד שומני, יתר לחץ דם, בעיות נשימה ובעיות גב הינם חלק מהבעיות הבריאותיות הנלוות לה. יתר על כן, ילדים ובני נוער שמנים סובלים יותר מדיכאון ודחייה חברתית.


בין הגורמים המעודדים השמנה בקרב ילדים ובני נוער נמנים: מזון בעל ערך תזונתי נמוך, אורח חיים יושבני, פרסומות למזון ומשקאות, צריכת שתייה ממותקת, צריכת מזון עתיר בקלוריות, מנות הגשה גדולות ומוגדלות ועלייה בצריכת "מזון מהיר". חשוב לזכור כי הצלחת הטיפול בהשמנת ילדים יש בה כדי למנוע מחלות רבות בהמשך החיים כיוון שהסבירות של ילד שמן להיות מבוגר שמן היא פי 6-7 לעומת ילד שאינו סובל מהשמנה.

תקופת הילדות וגיל ההתבגרות הן תקופות חשובות ביותר בהתפתחות הילד/ הנער. על מנת לסייע לו לממש את פוטנציאל הגדילה וההתפתחות שלו, חשוב לוודא שהוא מקבל את כל הדרוש לגדילתו ובתוך כך שמירה על עקרונות התזונה הנכונה היא הכרחית. זאת ועוד, במצבים בהם הילד/ הנער סובל מתת משקל כתוצאה מאכילה לא נכונה ותפריט שאינו מאוזן, ישנה חשיבות מכרעת לקבלת ייעוץ מתאים שיסייע באיזון המשקל ובמניעת חסרים תזונתיים.


ב"דיאטה בגוף ראשון" אנו נותנים ייעוץ תזונתי לילדים מגיל 6 ומעלה, כאשר בגילאים הצעירים אנו שמים את הדגש על לימוד והטמעה של הרגלי אכילה נכונים והתנהלות נכונה יותר סביב נושא האוכל, ופחות על "דיאטה קלאסית". העבודה נעשית ברגישות ובהדרגה, תוך הצבת יעדים ריאליים המותאמים ליכולתו של הילד/ הנער ושיתוף מלא של הוריו. הייעוץ מתמקד בשינוי תזונתי, שינוי קוגניטיבי-התנהגותי, הגברת הפעילות הגופנית וגיוס המשפחה לתמיכה בתהליך. התכנים המועברים מותאמים לעולמו של הילד/ הנער (התנהגות במסיבות וטיולים, קניית אוכל ושתייה מתוקה בסביבת ביה"ס, אכילה סביב השולחן, אכילת דברי מתיקה, הפחתת שעות יושבניות מול המחשב והטלוויזיה ועוד ועוד). יתר על כן, הייעוץ התזונתי מותאם גם למצבים ייחודיים כגון צמחונות/ טבעונות, רגישות למזון, בררנות באוכל, חסרים תזונתיים וכד'.


המטרה היא להביא לשינויים, גם אם קטנים, שילוו את הילד/ הנער בהמשך החיים, תוך שהוא לומד שהוא יכול ליהנות מהאכילה מצד אחד ולשמור על בריאותו מצד שני.     

134937.png
bottom of page